Organisatie
Sinds 1 januari 2020 is het beheer van het Boterkerkje overgedragen aan Stichting “Het Boterkerkje”. De stichting stelt zich ten doel om het kerkje met grote regelmaat open te stellen voor het publiek. Ook bezichtiging voor groepen is, na afspraak, mogelijk. Daarnaast heeft de stichting de zorgplicht voor het gebouw op zich genomen: klein en groot onderhoud, verduurzaming en zo nodig restauratie, alles volgens de richtlijnen van de Nederlandse monumentenzorg. Goed beheer van het kerkje is cruciaal voor het voortbestaan; goed beheer is een kostbare zaak. Maximaal zal worden getracht via fondsen de nodige financiële ondersteuning binnen te halen, maar een deel zal ook door de exploitatie moeten worden opgebracht.
Het bestuur van de Stichting bestaat uit
de volgende personen:
- Arthur de Vries, voorzitter
- Erik van Ingen, secretaris
- Han Smits, penningmeester
- Judith Warris, bestuurslid en PR
- Harm de Jonge, bestuurslid en contact verhuur
Het bestuur is onbezoldigd en wordt ondersteund door een team van vrijwilligers, dat zich bezighoudt met het Gastheer-/Gastvrouwschap, onderhoud van het gebouw en van de tuin. Ook voor de rondleidingen op afspraak wordt dit team ingezet.
ANBI-status
De financiële en beleidsstukken
Beleidsplan
Hier ziet u vermeld het beleidsplan voor het lopende jaar.

Wil je weten wat er mogelijk is? Heb je vragen?
Neem gerust contact op!
Bel +316 53 12 5396 of mail naar info@hetboterkerkje.nl